Jak korzystać z poczty cku1.waw.pl

 

Aby dostać się do swojej poczty na serwerze cku1, należy w dowolnym miejscu na świecie uruchomić jakąkolwiek przeglądarkę internetową. Ja użyłem przeglądarki MOZILLA FIREFOX.

Po uruchomieniu się przeglądarki w pasku adresu (1) należy wpisać cku1.waw.pl i wcisnąć na klawiaturze ENTER lub wybrać myszką strzałkę (2).

Kolejny etap to kliknięcie w link:
Poczta przez WWW (1).

Spowoduje to wyświetlenie okienka dialogowego w celu weryfikacji użytkownika i zalogawania go do programu poczty elektronicznej.

W tym oknie dialogowym w polu Użytkownik należy wpisać
- jak w czasie logowania do systemu - swój login i aktualne hasło.

Po wpisaniu nazwy użytkownika i hasła wciskamy przycisk OK.

Po prawidłowym zalogowaniu system udostępni nam panel programu pocztowego, ustawiając się bezpośrednio w zakładce
Skrzynka odbiorcza (1), wyświetlając wszystkie otrzymane przez nas wiadomości.

Aby wysłać wiadomość należy najechać kursorem myszki na przycisk Nowy (2)
i kliknąć na nim.

Czynność ta przekieruje nas do kolejngo ekranu pozwalającego na zredagowanie wiadomości.

W polu (1) wpisujemy adres odbiorcy,
a w polu (2) i (3) adresy odbiorców, którzy powinni wiedzieć o wysłaniu przez nas wiadomości - pola ta nie są wymagane.

Każda wiadomość powinna mieć temat (4), jest on wyświetlany w informacji o liście i ułatwia poruszanie się pomiędzy dużą ilością wiadomości.

Kolejnym, równie ważnym miejscem jest pole tekstowe (5), w którym to tworzymy terść listu.

Bywa często, że musimy wysłać do kogoś nie tylko krótką informację, ale i cały plik z naszego komputera. W tym celu użyjemy ikonki Dodaj załącznik (6).

Kolejnazakładka jaka nam się wyświetli pomoże nam dodać załącznik.

Klikamy przycisk Przeglądaj

Otworzy się nam okienko wyboru pliku, który zaznaczamy poprzez kliknięcie na nim i kliknięcie przycisku Otwórz.

Innym sposobem wyboru pliku jest dwukrotne na nim kliknięcie.

Nazwa wybranego pliku wyświetli się w polu Wybierz plik od załącznika. Aby zatwierdzić wybrany plik klikamy przycisk Dołącz. Załącznik wyświetlony zostanie w części Aktualnie załączone pliki.

Jeżeli mamy wysłać kilka plików należy czynność tę powtórzyć.

W tym momencie mając już w pełni zredagowaną wiadomość możemy użyć przycisku Wyślij.

W przeciwnym wypadku możemy wrócić do głównego okna tworzenia wiadomości poprzez kliknięcie przycisku Wstecz do wiadomości i tam po dokończeni redagowania wiadomości użyć przycisku Wyślij.

Nasz list zostanie wysłany do adresata

 

Warto jeszcze w tym miejscu wspomnieć o dość szerokich możliwościach programu pocztowego. Można w nim zapisywać kontakty, terminy, zadania i wiele innych informacji.

Zaprezentuję teraz tylko jedną z możliwości tego programu, abędzie to dołączenie do listu etykiety z imieniem, nazwiskiem, telefonem i adresem.

Wybieramy przycisk Opcje z lewego menu

i w polu tekstowym (1) wpisujemy tekst, który będzie dołączany do wiadomości.

Zaznaczamy kwadracik Automatycznie dołączaj mój podpis ... (2).

Po wykonaniu tych wszystkich czynności należy pamiętać o zapisaniu zmian przyciskiem Zapisz i zamknij (3).

Wprowadzone zmiany widoczne będą w czasie tworzenia nowej wiadomości.

Po zakończeniu pracy w programie pocztowym należy się z niego wylogować wciskając przycisk Wyloguj,

a następnie zamknąć okno przeglądarki.

Zachęcam do zapoznania się z pozostałymi funkcjami programu pocztowego.

Powrót do poprzedniej strony